Tuesday, June 02, 2009

Menanti Pasti... 11

Haizat sampai ke rumah pada Sabtu malamnya. Esok dia perlu bekerja, jadi dia perlu berehat. Awani menanti kepulangan suami dengan bersiap sakan. Dia memakai semula baju sewaktu mereka akad nikah 3 tahun lepas yang masih bersih dan kemas tersimpan dalam almari. Dia bersiap bagai mahu disandingkan semula. Dia mahu Haizat mengingati waktu waktu manis mereka. Dia dapat agak pukul berapa Haizat sampai berdasarkan waktu bertolak Haizat. Dia tak peduli apa yang Haizat buat di belakang. Dia ingain menjadi isteri yang tidak mudah Haizat lupakan dan tidak mudah Haizat dapat selepas ini.

Sewaktu Haizat sampai, Awani menyalami dan mencium tangan Haizat seperti biasa. Menghidangkan minuman. Haizat tersenyum melihat rupa Awani.

"Kenapa pakai macam ni?"

"Saja... nak ingat kenangan lama"
"Lagipun dah dekat dengan ulang tahun perkahwinan kita"

"Oh... dah hampir 3 tahun dah"

"Abang... boleh tak kita bercuti pada hari tu ?"

"Kita nak ke mana ?"

"Ke mana saja la... "

"Kita tak ada duit"

"Tak apa... saya akan bayar semuanya"

"Ok... kita pergi KL nanti"

"Hehehehe... nanti saya tempah hotel" Awani gembira sangat bila suaminya bersetuju. Terbayang gembiranya berjalan jalan berpimpin tangan di Dataran Merdeka. Suaminya tidak pernah membawa dia bercuti. Tapi dia gembira sangat kerana suaminya bersetuju kali ini.

Malam itu Awani tertidor dengan gembira setelah melayani suaminya. Dia mula angankan sesuatu yang menarik di hotel nanti. Berbagai aksi yang ingin di praktikkan dalam kepalanya. Tentu suaminya tidak akan lupakan dia nanti.
Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment