Sunday, June 07, 2009

Menanti Pasti... 19

Petang itu sewaktu Haizat berehat sambil menonton TV, Awani berada di sebelahnya. Awani memerhati Haizat. Sedih betul Awani untuk mengungkapkan kata-kata yang ingin dia luahkan sebentar nanti. Rasa ingin saja Awani pendam tetapi, Awani tahu, itu bukan penyelesaian. Dengan lafaz bismillah dalam hati, Awani memulakan bicara.

"Abang... saya ingin berbincang..."

"Ok... cakap la..."

"Abang... saya sangat sayangkan abang"
"Saya ingin abang bahagia"
"Biar dengan siapa abang hidup, saya ingin abang bahagia"
"Kalau abang tidak bahagia hidup dengan saya, saya sanggup di lepaskan"
"Jika abang ingin berkahwin lagi pun, saya relakan"
"Abang buat apa saja keputusan, saya akan terima, demi kebahagiaan abang"
"Saya tunggu abang buat keputusan"

"Kenapa cakap macam ni ?"

"Ella dah cerita macam macam pada saya, dan saya rasa tidak mampu membohongi hati saya lagi"

Haizat terdiam.

Awani tidak sangka, dia dapat ucapkan ini dengan tenang.

Awani hanya menanti keputusan daripada Haizat sahaja sekarang. Terpulang pada Haizat, apa yang ingin dia lakukan. Awani sedang berusaha untuk tabahkan hatinya dan menerima takdir sebaik mungkin.

Awani ingin jadi orang yang tabah.
Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment