Tuesday, June 02, 2009

Menanti Pasti... 12

Sewaktu dalam perjalan ke KL, Haizat gembira sangat. Sentiasa tersenyum. Awani gembira melihat perubahan Haizat. Dia benar-benar berharap agar Haizat dapat menerimanya. Dia akan gunakan percutian kali ini dengan sepenuh masa. Dia akan buat yang terbaik bagi suaminya. Dia pasti mereka akan gembira percutian kali ini.

Sampai saja di hotel, mereka check in. Awani menjelaskan deposit hotel dan semua urusan berkaitan. Masuk saja bilik hotel yang dingin, buat hati Awani berbunga. Terbayang adegan panas yang akan berlaku. Semuanya buat Awani tersenyum.

Mereka berbaring sebentar melepaskan lelah. Awani memicit badan Haizat.

"Tentu abang letih drive"
"Tentu la... ingat tak penat ker bawak kereta"
"Ha ah la... kesian kat abang. Kalau saya pandai drive, tentu saya boleh bantu abang"

Selepas Haizat mandi, Awani pula mengambil giliran. Dia masih terbayang lagi adegan panas yang akan berlaku. Keluar dari bilik air, Awani melihat Haizat bersiap untuk keluar.

"Kita nak ke mana bang ?"
"Abang nak keluar sekejap"
"Saya ikut ?"
"Tak payah la... abang nak jumpa kawan sat"

Awani menanti di hotel dengan penuh debaran. Dia bersiap dengan baju tidor seksi yang dibeli kelmarin. Dia berharap mereka akan bahagia.

Awani menanti dan menanti... pukul 9 suaminya tidak balik...

Awani menanti lagi. Melihat keluar tingkap hotel, melihat jalan-jalan jika ada di situ kereta Haizat. Awani menanti penuh sabar. Setiap kereta yang masuk ke perkarangan hotel diamatinya satu persatu.

Setelah pukul 10... Awani mula risau. Bimbang keselamatan suami.

Dicapai telefon hotel, didail no hp suami. Kali pertama tidak diangkat. Selang beberapa minit, dia call semula. Bila terdengar saja suara suaminya menjawab, perasaan lega sukar diucapkan.

"Abang balik pukul berapa ?"
"Jalan jem la... tak boleh balik cepat"
"Ooooo... hati hati bawa kereta"
"Ok..."

Awani menanti sehingga pukul 12. Tentu tidak logik terperangkap dalam kesesakkan sehingga sekarang. Awani mula rasa ingin marah kerana menanti terlalu lama. Dia mula penat berulang alik dari katil ke tingkap.

Bila Haizat sampai pada pukul 1 pagi, Awani menyambutnya dengan senyuman. Haizat yang balik dengan senyuman mematikan marah dan segala yang terjadi tadi. Suaminya membawa balik sebungkus nasi lemak Antarabangsa yang dikatakan sedap sangat itu.

Asalkan suaminya balik, itu sudah memadai baginya. Dia tidak bertanya banyak. Melayan suami seperti mana sepatutnya pada hari percutian ulang tahun perkahwinan mereka. Agaknya baju yang seksi itu banyak membantu...
Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment