Wednesday, May 27, 2009

Menanti Pasti... 3

Awani sedang menjemur baju sewaktu telefon berdering. Berlari lari Awani mengangkat telefon. Dalam fikiran Awani berharap suaminya menalifon. Suara halus Awani mengucapkan kata keramat dalam telefon... hello...

"Hello.."
"Hello... boleh saya bercakap dengan Puan Izza Salwani"
"Yer bercakap...". Berdebar hati Awani mendengar suara lelaki yang tidak dikenali. Apa lagi masalah nak menimpa ni ?
"Puan, saya harap puan dapat bersabar..."
"Kenapa ? Ada apa yang berlaku ?"
"Suami puan..."
"Kenapa dengan suami saya ?"
"Sila datang ke hospital Jitra, suami puan kemalangan."
"Hahhh... "

Awani terkejut, dan terlepas telefon tanpa sempat mengucapkan terima kasih dan bertanyakan siapa yang melefon. Terus tanpa berlengah Awani tinggalkan semua kerja dan bersiap untuk ke hospital.

Dalam hati Awani berharap suaminya hanya kemalangan kecil sahaja. Dalam kereta, tidak putus putus doa dari mulut Awani. Awani tidak mahu membayangkan yang buruk, dalam hati Awani berharap suaminya hanya luka kecil sahaja.

Sampai sahaja di hospital, Awani ke meja pendaftaran tanyakan wad suaminya.
"Encik, boleh saya tahu Mohd Haizat Haikal ada di wad mana ?"
"Sebentar saya semak"
"Maaf Puan, suami puan tidak berada di wad"
"Habis tu suami saya dah keluar wad ke ?"
"Tidak, saya harap puan bersabar... puan perlu mengenal pasti mayat suami puan dibilik mayat"
"Hahhhhhh?"

Awani terkedu. Kemudian menangis...

"Abangggggggggg..... kenapa abang tinggalkan Wani ?"
"Abangggggggggg..... abanggggggg....."

Awani menangis histeria....



Posted by Picasa

2 Comments:

  1. lupekanje said...
    klu mapuh pung tk per jantan cam tuh...
    laa....mimpi jer ke...perrhh..
    izawani said...
    Apa la... tak baik cakap camtu... hehehe... sian kat dia, nanti dia jadi balu...

Post a Comment