Wednesday, May 20, 2009

Anak bongsu..

Ini anak mama paling kecil...
Kalau boleh mama nak anak bongsu yang lain...
Yang perempuan...
Kalau boleh buat permintaan la...
Mama tak mau la Najmi jadi anak bongsu...

Tapi, kalau tak boleh pun tak apa...
Yang ada ni pun dah meriah rumah kita...

Pok De dah suruh stop...
Katanya susah nak buat kerja saja...

Macam malam tadi...
Kak Alya mama terpaksa tinggal kat rumah orang...
Najmi mama tinggal dengan Kak Mira...

Kak Alya menangis panggil mama...
Kesian kat Kak Alya...
Tidor terlungkup atas bantal...
Merajuk... tak ada sapa reti pujuk...

Petang tadi...
Kak Alya dah nak balik...
Mak Cik Ros cakap, Kak Alya dah tak mau masuk rumah dia...
Agaknya Kak Alya tak suka...
Dia lebih suka di rumah sendiri...
Main dengan Najmi...

Tadi, mama call Kak Mira...
Memang Kak Alya sangat gembira berada di rumah...
Bermain dengan adik sendiri...
Daripada di rumah orang...
Bermain dengan adik orang....

Rasa bersalah menghantui...
Tapi,
Bila ingatkan 'harapan' abah...
Harapan mama...
Harapan kita semua...
Mama perlu tinggalkan anak mama...

Biarpun kalau ikutkan hati mama...
Sehari pun mama tak mau tinggalkan anak mama...
Posted by Picasa

3 Comments:

  1. lupekanje said...
    wahhh..ader ruangan puisi ropernyer..
    I laikkk..
    Kakak said...
    Tukar blog ke? Ari tu kakak cuba cari tak dapat.

    Kali ni bergurindam berpuisi ya?
    izawani/JEEN said...
    kak cen : Yer la... nak tukar konsep la... maleh nak bercerita benar luahan hati bagai... nak citer tipu tipu baru best...

    Sapa pun tak leh query kalau entry dah terang terang nak tipu... ekekeke...

    Kakak : Betul... tukar... tukar blog dan tukar kaler dan tukar konsep... orang jer masih sama

Post a Comment